|
|
 |
|
 |
FRENÁK PÁL TÁRSULAT: FIÚK; SOUTH BOHEMIAN BALLET: ABOUT KAFKA
[jún.20. 17:00]
FRENÁK PÁL TÁRSULAT: FIÚK
Koreográfus: FRENÁK Pál
Táncosok:
Nelson REGUERA, Yosmell Calderón MEJÍAS, FEICHT Zoltán, BUKTA Gergő
Akrobata: BOROS Norbert
Zene: Fabrice PLANQUETTE, GERGELY Attila
Látvány: FRENÁK Pál
Fény: MARTON János
Hang: HAJAS Attila
Színpad, Alpin-technika: ZOLTAI György
Produkciós vezető: JUHÁSZ Dóra
A koreográfus különös tükröt tart elénk. Az előadás megmutatja a férfi test szépségét, miközben közelről tanulmányozhatjuk a férfiúi természet alaptípusait: így látjuk például a Macsót, a Nárciszt és a Herkulest. Frenák váltakozva jeleníti meg a gyűlöletet, az ostoba követelőzést és a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt. Radikális vízióját átitatja az emberi kapcsolatok reménytelensége. A férfi szexualitást különböző nézőpontokból vizsgálja, eredetét, a tudattalanban rejlő forrásait kutatja. A Fiúk térben is érzékelhető alászállás a személyiséggyökereihez, az ösztönök világába.
•
SOUTH BOHEMIAN BALLET: ABOUT KAFKA
Elképzelés, rendezés, koreográfia: Egerházi Attila
Koreográfiai asszisztens és balett-irányító: Shirley Esseboom, Linda Schneiderová
Színpadterv: Loes Schakenbos
Kosztüm: Bregje Van Balen
Világítás: Loes Schakenbos
Zene: Arvo Pärt , Henryk Górecki, Alfred Schnittke
Ez az egyrészes táncbemutató Kafka egyedi világlátását mutatja be: milyen kapcsolatai vannak a társadalommal, miképp vélekedik a hatalomról és a hivatalok rendszeréről.
A produkciónak nem az a célja, hogy elénk tárja Kafka jól ismert, vagy kevésbé ismert irodalmi műveit. Elsődlegesen arra akartam koncentrálni, hogy Kafka miképp látja a világot és az életet. Én is szembe kerültem azokkal a kérdésekkel, amelyeket az író szinte minden olvasója feltesz, de nem próbáltam abszolút egyértelmű válaszokat adni rá. A táncmű magát a szerzőt, Kafkát helyezi a középpontba ‒ a művész a saját életét éli, amely örökösen ellentétbe kerül a belső érzéseivel és elképzeléseivel. A koreográfia egymáshoz kapcsolódó, egyéni képekből áll össze, de ugyanakkor Kafka látomásaiból is megjelenít epizódokat. A néző az előadás alatt azonosíthatja magát Kafka műveinek szereplőivel (A kastély, Az ítélet), de azokkal is, akikkel az író konfliktusba került a mindennapi élete során ‒ a hatalom és a hivatalok képviselőivel, valamint azok konfliktusokkal teli környezetével.
Kafka egy olyan világban mozog, amely legalább annyira elvont, mint amilyen a zene ‒ teli érzelmekkel, különböző témákkal és nyugtalanító kérdésekkel.
Kafka két világban élt; az egyik egy tisztviselő hétköznapi világa, a másik pedig a művészeté: „Elviselhetetlennek tartom a munkámat, mivel ellentétben van az egyedüli hivatásommal, az irodalommal”. A két különböző világ egyetlen ember személyében összeütközésbe kerül egymással. Ez számos különböző, gyakran abszurd helyzetnek enged teret: visszautasítás és elszigeteltség, groteszk humor, irónia, tragédia, reménytelenség… Kafka látomásainak sorozata, mely látomások a tánc segítségével jelennek meg a színpadon, az előadás során feltárja a szerző teljes személyiségét és belső énjét: „Ne ess kétségbe, még a miatt sem, hogy nem búslakodsz. Amikor úgy tűnik, hogy minden elveszett, valahonnan új erőt merítesz, ami azt jelenti, hogy igenis élsz”!
A Kafka szerepét táncoló főszereplő, Viktor Svidró, a Dél Csehországi Színház balett-társulatának a szólistája. Ezért a szerepért a balett-kategóriában a Cseh Köztársaság legjelentősebb színházi elismerésére, a Thalie 2013 díjra jelölték.
JEGYÁRAK: 3.500, 3.000, 2.500 FT |
 |
helyszín: Győri Nemzeti Színház rendező: Győri Balett rendezvényrorozat: XI. Magyar Táncfesztivál telefon: +36 96 520 600/174 email: penztar@gyoribalett.hu további információ
|
 |  |
 |
|
Az oldal tartalmának felhasználásával kapcsolatban, kérjük olvassa el az Impresszumot!
|
|
|
 |
|
|
|