<< 2029. augusztus >>
H K Sze Cs P Szo V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

banner
Győri kulturúlis információk
vasárnaphétfőkeddszerdacsütörtökpéntekszombat
-
Állandó kiállítás
Esemény
Évforduló
Filmklub
Időszaki kiállítás
Klub
Koncert
Mozi
Program
Sport
Színház
Tanfolyam
Vidék
Partnereink
Gyor
VihaRock
Hírcsatornáink
Atom Feed Atom 1.0 Feed RSS Feed RSS 1.0 Feed OPML Feed MBOX Feed HTML Feed JS Feed
   
Jógarendszerek
Petőfi Művelődési Ház
2009.márc.06. 17:00
Jógarendszerek - Bakos Attila író, filozófus előadássorozata (1.) – Tanítás az Énen túl. - A JÓGA PSZICHOLÓGIÁJA – A TUDAT EVOLÚCIÓJA, előadás sorozat vetítéssel. - A Jóga Történelme, Jelentéstana és Forrásai - Előadó: Bakos Attila író, filozófus - A vágy, hogy túlszárnyaljuk emberi feltételeinket és túljussunk a közönséges tudatosságon és személyiségen, egy mélyen gyökerező ösztönzés bennünk, olyan régi, mint a magára-eszmélt emberiség. Látjuk, hogyan működik ez Dél-Európa, a Duna-völgyi Civilizáció varázserővel töltött barlangrajzaiban a Közel Kelet őskori temetkezési helyein. Minden esetben kifejeződik a vágy egy nagyobb valósággal való összekapcsolódásra. Szintén ezzel a vággyal találjuk magunkat szembe az archaikus sámánizmus hiedelmeiben, szertartásaiban és látjuk virágzását a neolitikus kor vallásos hagyományaiban az Indus - Szaraszvati Civilizációban, Sumerban, Egyiptomban és Kínában. De sehol a világon nem található állhatatosabb és kreatívabb kifejezése a transzcendenciára való vágynak, mint az indiai félszigeten. Az Indiai civilizáció már-már nyomasztó változatosságban csíráztatta ki a spirituális hiedelmeket, gyakorlatokat és megközelítési módokat. Ezeket a valóságnak egy olyan dimenziójában tűzték ki célul, ami messze fölülmúlja személyes emberi életünket, emberi érzékelésünk és képzeletünk szabályos világát. Ezt a dimenziót különféleképp nevezték el Istennek, a Legfelsőbb Létezőnek, Abszolútnak, (transzcendentális) Énnek, Léleknek, Feltétel nélkülinek és Örökkévalónak. Különböző gondolkodók, misztikusok és bölcsek- nemcsak Indiában, hanem bárhol a világon, magyarázatok özönét adták nekünk az istenképekről, a végső Valóságról és annak kapcsolatáról a megnyilvánult világgal. Azonban mindegyik egyetért abban, hogy Isten, vagy az Én, meghaladja a nyelv és az elme határait. Emellett sok misztikus állítja, hogy a végső Valóság boldogsággal teljes. Ez a boldogság nem pusztán a fájdalom, vagy a rossz közérzet hiánya, és nem is egy agynak alárendelt állapot. Túl van a fájdalmon és az örömön, amelyek tényleg az idegrendszer állapotai. Ez kéz a kézben jár azzal, amit a misztikusok hangoztatnak, hogy amiként ők valósítják meg a Transzcendentális Személyiséget az nem a rendes, világi értelemben vett tapasztalás. India spiritualitása, a Jóga, kétségtelenül a legsokoldalúbb a világon. Valójában nehéz olyan metafizikai problémát, vagy megoldást kigondolni, amit az ősi vagy középkori India bölcsei már ki nem gondoltak volna. India “szent szakemberei” megtapasztalták és elemezték a lelki-szellemi lehetőségek teljes színskáláját – az ideiglenes, vagy részleges önmegvalósítás tudat állapotaitól, az állandóság tudományáig, a megvilágosodásig, amit szamádhiként vagy spontán eksztázisként ismernek. - belépő: 1.500 forint.
2009.márc.23. 17:00
Jógarendszerek - Bakos Attila író, filozófus előadássorozata (2.) – Tanítás az Énen túl. - A jógikus csakrarendszer - A Védanta Szútra véleménye a kereső tanítvány számára: „Az élet benne rejlik az anyagban, s a tudatosság az életben, mert az esszenciális anyag a múlhatatlan létezés egyik formája, az élet pedig a rejtett Tudatosság megnyilvánulása.” A mentális (evilági) tudatosság csak formája és fátyla a magasabb tudat-állapotoknak, amik túl vannak az elmén és az Értelmen. A létezés tünete a tudat, a tudaté pedig az üdvhajlam: az a kényszerítő vágy, amivel az isteni-lelki természet akar az anyagi értelem hiányos képzetei fölé emelkedni. Az ember maga egy gondolkodó, élő laboratórium (jóga-alkímia): akiben, és akinek a tudatos együttműködésével (jóga), a Legfelsőbb Létező ki akarja dolgozni az emberfeletti-embert, az isteni lényt. Vagy mondhatnánk inkább úgy, hogy akin keresztül meg akarja nyilvánítani az isteni lényeget? A haladás fejlődés, a fejlődés transzcendencia… és az átlényegülés végső célja az atman tudatosság, a végső egység tudatossága, a Brahman és a Paramátmá és a személyes Isten elérése. Minden út ennek az útnak, minden akarat ennek az akaratnak és minden erőfeszítés ennek a vonzásnak a része, az isteni tervnek. A szerencsétlenségtől (karma) az extatikus önkívületig (szamádhi-bháva) terjedő következménnyel. A transzcendenciára törekvés az emberi élet lényege. Minden a világon jóga. Ez nemcsak az emberiség vallási-lelki kutatásában nyilvánul meg, hanem a tudomány, a technológia, a filozófia, a teológia és a művészet törekvéseiben is. A tudomány pusztán bitorolja a legfelsőbb helyet, ami valaha a vallással és a teológiával állt összhangban (ősi egyetemek, szentéletűség, istenkeresés). A modern technológia egyfajta “bicegő Isten.” Olyan Isten, aki az értelmen nő föl, de a bölcsesség hiányától szenved. Az egyetemek és kutatóintézetek valóságmodelleket és olyan programokat gyártanak, amelyekkel irányítani, uralni tudják képzelt, hamis világunkat. A modern tudomány a bal agyfélteke elszabadult kényszerképzetévé vált. Az emberiség alapvetően jobb agyféltekés, intuitív befogadó látásmóddal próbált előre haladni. Az un. Felvilágosodás kora teljes egészében elvetette az intuíciót a józanészre hivatkozva. De mitől józan az az ész, amely számára sem Isten, sem a lélek nem aktuális tárgya a tudománynak. A valóság megérthető úgy, hogy a figyelmünket befelé fordítjuk, aztán a belül összpontosított tudatosságot felfelé irányítjuk, a tapasztalat benső rangsorának (csakrák) egyre magasabb állapotaiba, amíg minden transzcendentálisan, vagyis lelki módon átlényegül. Így a jóga jellegzetes mottója a “be, fel és ki.” Ugyanakkor látnunk kell, hogy India és általában a kelet elnyomorodásának egyetlen oka a keleti, un. vertikális fölfogás gondolati csapdája az az értelmezés, hogy a lelki élet a nem megvilágosodástól a megvilágosodásig tartó folytonos belső utazás csupán. Ez növeli azt a tévképzetet, hogy a Valóságot kizárólag belül kell megtalálnunk, távol a világtól, lemondva róla. Az arányérzék a cselekvés és a magunkba vonulás helyes arányainak kidolgozása nélkülözhetetlen. Jung határozottan kijelentette: „Az elkövetkezendő évszázadokban a Nyugatnak is meg kell alkotnia a saját jógáját és ez nem csak a kereszténység alapjain fog megalapozódni, hanem inkább olyan új globális alapokon, melyeket bolygónk emberiségének két fele között zajló párbeszéd eredményeképpen fektettek le. Ez azt jelenti, hogy nekünk - nekem és neked - ezt kezdeményeznünk és táplálnunk kell, mert a valóságban való felébredésünk felé mozdít bennünket.” Összefoglalóan, a jóga egy erkölcsös technika, mely az emberi személyiséget több kiterjedésű (durva-fizikai, finom-fizikai és lelki) önátlényegítő élőlénynek tekinti. - belépő: 1.500 forint
2009.ápr.27. 16:00
Jógarendszerek - Bakos Attila író, filozófus előadássorozata (3.) - Tanítás az énen túl - Karma Jóga - Szabadulás a Karma Bilincseitől - A sorozat egyes előadásai önmagukban is külön egységet képeznek. - Belépő: 1 500 forint
2009.máj.25. 16:00
Jógarendszerek - Bakos Attila író, filozófus előadássorozata (4.) - Tanítás az énen túl - Mi is az Elme Valójában? - A sorozat egyes előadásai önmagukban is külön egységet képeznek. - Belépő: 1 500 forint
2009.jún.22. 16:00
Jógarendszerek - Bakos Attila író, filozófus előadássorozata (5.) - Tanítás az énen túl - Mantrák, ászanák a gyakorlatban - A sorozat egyes előadásai önmagukban is külön egységet képeznek. - Belépő: 1 500 forint
Megosztás Twitterrel Megosztá Google+-on
Az oldal tartalmának felhasználásával kapcsolatban, kérjük olvassa el az Impresszumot!

   
Keresés:
Keresés az adatbázisban
Hírek
Gyárvárosi Fiókkönyvtár és Közösségi Ház
Győri Pagony